Verbeterde aerodynamica, verbeterde bescherming tegen de zon en andere nieuwe functies maken de nieuwste GT een betere gok voor toerrijders

Tourende ruiters, let op: er is een nieuwe GT in de stad. Yessir, Shoei heeft zojuist de lancering aangekondigd van haar nieuwste toerhelm, de GT-Air II, en hoewel hij nog niet beschikbaar is, hebben we het specificatieblad gezien en zien de dingen er veelbelovend uit. Vier jaar later (ik weet het, ik weet het) kom ik nog steeds af en toe naar mijn gen 1 GT-Air, dus ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld, maar met die veelgeprezen cover als basis, moet ik geloven dat de nieuwe GT nog beter zal zijn. Laten we een snelle spec-check doen, alleen om te bevestigen.

De nieuwe Shoei GT-Air II helm

Het interne zonnescherm is langer, de schaalvorm meer gestroomlijnd en de ontluchting wordt op verschillende niveaus ondersteund, onder andere welkome verbeteringen.

Shoei zegt dat de gloednieuwe GT-Air II-sport “verbeteringen in ontwerp, functionaliteit en prestaties”, naar verluidt de beste full-face toerhelm van het bedrijf nu gemakkelijker zal zijn voor rijders om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden op de weg. Shoei’s gerichte aerodynamica, ontluchting, bescherming tegen de zon en comfort voor verbetering.

Om te beginnen is het ingebouwde binnenzonwering 5 mm verlengd voor betere bescherming tegen de zon en is het eenvoudig te bedienen via een grote, toegankelijke schakelaar; het schild is ook ontworpen om ongewenste ruis in het deksel te verminderen.

De nieuwe micro ratel gesp zorgt voor een makkelijke afstelling

Dan is er de opnieuw ontworpen basisplaatuitrusting, die een nieuwe “eerste positie” openingsfunctie heeft, ontworpen om ontluchting en ontwasemen te verbeteren zonder teveel wind in te laten om je rit te verpesten. Het scherm zelf biedt een groot, vervormingsvrij beeld en vergemakkelijkt vlotte en gemakkelijke schermveranderingen.

Verbeterde aerodynamica en technologie voor ruisonderdrukking omvatten een progressieve schaalvorm op de GT-Air II; het is nu compacter en gestroomlijnder om luchtweerstand en weerstand te verminderen, en in de windtunnel geoptimaliseerd om de luchtstroom te maximaliseren en ongewenste ruis te verminderen. De drie inlaten en vijf uitlaatopeningen van de GT-Air II zijn ook specifiek opnieuw vormgegeven en verplaatst om de toevoer van koele lucht en het afblazen van warme lucht te verbeteren, terwijl een herontworpen bovenste luchtinlaatluik en een grotere opening voor lagere luchtinlaat naar verluidt een grotere luchtstroming bieden tijdens het hele proces. helm. Shoei prijst ook verbeterde, luchtdichte kozijnen.

We zijn blij om te zien dat de nieuwe GT-Air II ook een micro-ratelende kinriem bevat; onze gen 1 GT heeft de gebruikelijke D-ringopstelling, wat vaak lastig te beveiligen was na een snelle stop. De nieuwe kinband heeft een gepatenteerd roestvrijstalen mechanisme en we weten zeker dat hij comfortabel zal zijn en gemakkelijker op de weg kan worden aangepast.

Afneembare delen zorgen voor een altijd frisse helm!

De nieuwe GT-Air II biedt ook een driedimensionaal, volledig droog binnensysteem dat volledig verwijderbaar, afwasbaar, vervangbaar en instelbaar is. Het Max Dry-materiaal claimt zweet twee keer zo snel te absorberen en af ​​te voeren als traditioneel nylon en is driedimensionaal gevormd om te passen bij de contouren van het hoofd van een rijder. U kunt ook optionele interieurcomponenten in verschillende maten bestellen om de pasvorm beter aan te passen.

Shoei is ook op zoek naar het vermogen van de nieuwe GT-Air II om naadloos te integreren met het gloednieuwe Sena SRL2 communicatiesysteem (er is een ruimte om de unit aan de basis te monteren), ook een ongetwijfeld handige functie voor toerfietsers die we graag willen hebben proberen. En, net als bij de vorige GT-Air, biedt versie twee ook het Emergency Quick Release System (EQRS) waarmee medisch medisch personeel de helm gemakkelijk en veilig van het hoofd van een gewonde bestuurder met minimale belasting op zijn / haar nek kan verwijderen. Tot nu toe, zo goed.

Dus wat zit er in de doos? Welnu, volgens Shoei zal het nieuwe deksel worden geleverd met een Pinlock EVO-inzetstuk, een ademhalingsbescherming, een kinscherm en een helmmuts.