Je eerste motorfiets kopen moet net zo spannend zijn als je eerste rit en net zo soepel als je vorige. Hoewel je er misschien prachtig uitziet in een leren jas en een paar mooie motorlaarzen, is het belangrijk om te overwegen wat praktisch is als het gaat om deze badass-fietsen en je bankrekening. Of u nu nieuw of gebruikt koopt,onze experts hebben alle aspecten behandeld van wat u moet weten wanneer u klaar bent voor uw eerste fiets. Het enige dat nodig is, is een droom, veel onderzoek en wat geduld. 
 
Eerste dingen eerst: de aanschaf van een motorfiets is heel anders dan een auto kopen. Voordat je aan de koppeling trekt, zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, zoals het type rijden dat je gaat doen. Op die manier kun je een fiets krijgen die is ontworpen voor wat je ermee wilt doen. U zou uw sportfiets bijvoorbeeld niet op een onverharde weg nemen, net zoals u uw off-road fiets niet op de snelweg zou rijden. 
 
Van veiligheid en verzekeringen tot tips om te kopen, hier is alles wat u moet weten voordat u uw eerste motorfiets koopt.
 

Dingen die u moet overwegen voordat u de showroomvloer treft: motorfietsveiligheid en -verzekering

 
1. MOTORFIETSVEILIGHEID 
Voordat u uw eerste aankoop doet, moet u een cursus motorfietsenveiligheidstichting (MSF) voltooien. Net als bij een trainingscursus voor een chauffeur, dit is om je veiligheid en zo goed als die van anderen onderweg te garanderen. Vergeet niet dat je een van, zo niet de meest blootgestelde bestuurder zult zijn, dus het is belangrijk om veilig te spelen.     
Zelfs als je ervaring hebt met motorfietsen, is het altijd goed om je vaardigheden aan te scherpen met een kleine opfriscursus voordat je de stippellijn tekent.  
 
2. VERZEKERING VAN DE MOTORFIETS 
Je financiën zijn misschien helemaal weggelegd voor de aankoop van je nieuwe fiets, maar niet zo snel, je moet ook nadenken over een verzekering. In veel staten is motorrijtuigenverzekering wettelijk verplicht, dus dit is waarschijnlijk iets dat u nodig hebt om uw aankoop aan te pakken.    
 
Een verzekering kan u beschermen als u verantwoordelijk bent voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen. Het kan ook uw medische rekeningen, diefstal, schade en meer dekken. 
 
Aansprakelijkheidsdekking is de grootste en meest voorkomende wettelijk verplichte dekking. Het is er om u te beschermen tegen gevallen waarin iemand gewond raakt of eigendommen beschadigd zijn.  

  • Lichamelijk letsel aansprakelijkheid
  • Aansprakelijkheid materiële schade

 
De volgende optionele dekking omvat bescherming voor u en uw eigendom rechtstreeks.

  • Onverzekerde en onderverzekerde dekking voor automobilisten
  • Dekking voor medische betalingen of bescherming van persoonlijk letsel (PIP)
  • Uitgebreide verzekering
  • Botsing   

 
Zorg ervoor dat je alle plannen leest om er zeker van te zijn dat je gedekt en beschermd bent voor het geval er iets op de weg gebeurt.   

Cruciale tips voor het kopen van je eerste motorfiets     

Geweldig, je hebt je verzekering in de rij, je weet hoe je op een motor moet rijden en je bent helemaal klaar voor de veiligheid. Nu de pitty-gritty uit de weg is, kun je echt gaan nadenken over je langverwachte motorfiets. 
 
3. VIND WAT JE BENT 
Motorfietsen hebben geen instelbare functies zoals de stoel, het stuur enz. Daarom moet je bij het kopen van een motorfiets vinden wat bij je past en wat goed voelt. Bedenk dat wat goed voelt voor één minuut in de showroom, zich misschien niet goed voelt op een reis van 5 mijl door de stad.  
 
Het is belangrijk om het type fiets te overwegen dat u wilt. Sportfietsen en standaard “naked motorcycles” behoren tot de meest voorkomende.
 
Sportfietsen zijn ideaal om op hoge snelheden te rijden, omdat ze naar voren worden geleund met hogere voetsteunen en langer om het stuur te bereiken. Bij langere ritten en bij lagere snelheden kan dit zwaar zijn voor uw rug, evenals voor uw handen en polsen.  
 
Standaard of “naakte motorfietsen” zijn geweldig voor beginners omdat de rijder rechtop staat zonder te hoeven leunen en te ver naar voren reiken (net zoals met een gewone pedaalfiets).  
 
Cruisers zijn ook erg populair, maar kunnen moeilijk zijn voor nieuwe renners. Ze zijn geweldig voor lange tochten omdat ze meer ontspannen zijn, maar het hoge stuur (een populaire aftermarket-uitbreiding) en voorwaartse voetsteunen zorgen ervoor dat fietsers enigszins achterover moeten leunen, wat ongemakkelijk kan worden. Deze lowrider zitplaats is niet ideaal voor beginners die van plan zijn langere tijd op hogere snelheden te rijden omdat terugtrekken aan het stuur vermoeiend kan zijn. Cruisers kunnen ook moeilijk zijn om te rijden en op lagere snelheden te sturen vanwege hun zware gewicht, wat lastig kan zijn om in evenwicht te brengen.    
 
Als je niet zeker weet wat je wilt of waar je aan de slag gaat, bekijk dan merken als Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Triumph en Honda. Ze hebben allemaal geweldige fietsen voor beginners.                   
 
Gelukkig voor jou, als je toch een aantal wijzigingen aan je fiets moet aanbrengen, zijn er een overvloed aan aftermarket-producten zoals stuur, stoelen en voetsteunen die elk van deze problemen gemakkelijk kunnen oplossen. Maar vergeet niet dat eventuele wijzigingen die u aanbrengt moeten worden gedaan door een professional of iemand die echt weet wat ze doen. Je wilt niet eindigen met een of andere janky put-together-fiets, daarom is het belangrijk om altijd je onderzoek te doen.      
 
4. DOE UW ONDERZOEK
Idealiter zou u uw onderzoek moeten doen voordat u een aankoop doet. In dit geval, welke fiets je ook kiest om te kopen, zorg ervoor dat je alles leert over het merk, het model en waar en hoe je het kunt onderhouden en in de toekomst onderdelen kunt krijgen, indien nodig. Kortom, je moet alles in het werk stellen om alles over je fiets te weten – van binnen en van buiten – je bent tenslotte de eigenaar en dit is geen kleine aankoop. 
 
Pro-tip: zoek de fiets op Google, gevolgd door de woorden betrouwbaarheid, problemen en recensies en kijk wat u kunt vinden. Het is misschien het beste om een ​​paar online forums te bezoeken die zijn toegewijd aan het model waar je naar kijkt. Lees zoveel als je kunt. Wat het ook is om te bepalen of dit echt de fiets voor u is.  
                                                 
5. GA NIET OVERSCHIL OP DE KRACHT 
Laten we het hebben over kracht. Je hoeft niet te hoog te gaan op de verplaatsingsladder voor je eerste motorfiets. Zelfs de gemiddelde 600cc-motor heeft zelfs meer vermogen dan veel ervaren rijders kunnen gebruiken, dus probeer de grote honden nog niet op te hangen.  
 
Je zou rond moeten hangen in de 500cc-and-under klasse (kleine tot middellange verplaatsingsfietsen). Veel fabrikanten ontwerpen zelfs fietsen in deze klasse voor nieuwe rijders zoals jij. Ons advies: begin met iets kleins en handel later in voor iets groters.
 

Dingen die u moet overwegen voordat u de fiets koopt: stoelhoogte en fietsgewicht

6. ZITHOOGTE 
Dit zou het belangrijkste moeten zijn waar u aan denkt als u als nieuwe rijder uw eerste fiets koopt. In staat zijn beide voeten plat op de stoep te planten, is een enorme zelfverzekerde bouwer voor rijders die bang zijn om een ​​fiets te laten vallen bij een lamp (geloof ons, het zal op een dag gebeuren). Bovendien is het veiliger om beide voeten op de grond te kunnen plaatsen voor balans, vooral als uw fiets zwaar is. 
 
7. FIETSGEWICHT 
Nadat u het type op de gewenste fiets hebt bepaald, moet u ook aan het gewicht denken (u bent tenslotte degene die dit beest onder controle heeft). Het gewicht van de fiets stijgt meestal met verplaatsing, maar dat is niet het geval voor alle fietsen, omdat sommige cruisers met een meer bescheiden verplaatsing een ton wegen.   
 

Tip over het kopen van uw eerste motorfiets: waarom u moet kopen gebruikt     

 

8. KOOP EEN GEBRUIKTE MOTORFIETS 
Kopen voor je eerste motorfiets is om twee redenen goed.     

  • Als je na een paar weken nog niet het hele motorzaakje voelt en geld wilt uitgeven, heb je niet veel geld in een lening. En laten we eerlijk zijn, een goedkope, gebruikte fiets is gemakkelijker te verkopen dan een vrij nieuwe.    
  • U laat uw fiets vroeg of laat vallen. Dit is op geen enkele manier een weerspiegeling van je vaardigheden (waar we absoluut niet aan twijfelen), het is gewoon de realiteit van leren rijden.      

 
Pro Tip: als u tweedehands koopt, leer dan hoe u inconsistenties kunt herkennen en knutselen in de aftermarket. Je moet weten wat je koopt … en wat je absoluut niet koopt.   

Tips voor het kopen van een gebruikte motorfiets         

9. BRENG EEN VRIEND. Ga niet alleen op uw koopreis. Hoe hard je ook denkt te zijn, je weet nooit wie aan de andere kant van die advertentie staat. 
 
10. CONTROLEER DE FIETS. En wij menen het! Ga erin. Handen vies maken. Doe vooraf onderzoek naar de fiets en maak een lijst met alles waar je misschien vragen over hebt. Maak kennis met je potentiële toekomstige fiets voordat je er geld aan gaat werpen. 
 
Pro Tip: Het is misschien verstandig om een ​​expert, professional of gewoon iemand mee te nemen die veel weet over motorfietsen die ook een inspectie kunnen doen. 11. CONTROLEER HET VIN (VOERTUIGIDENTIFICATIENUMMER). Zorg ervoor dat de VIN overeenkomt met die op de fiets en op de titel.  12. ZORG ERVOOR DAT HET NIET GESTOLEN IS. 
 
Het is een goed (eigenlijk, geweldig) idee om contact op te nemen met de lokale politie of DMV om te controleren of de fiets niet is gestolen en legaal is geregistreerd bij dezelfde persoon van wie je koopt. Je wilt niet worden beschuldigd van het “stelen” van je nieuwe fiets de eerste keer dat je op straat bent, toch? 
 
13. GEEN LIENS! Zorg ervoor dat er geen pandrechten op de fiets zijn. Als er liens zouden zijn, zouden er “vrijgegeven” handtekeningen op de voorkant van de titel staan. Als je die ziet, ABORT. Koop deze fiets niet!    14. Schrijf een verkoopfactuur op. Dit moet informatie over verkopers / kopers en fietsinformatie (miles, VIN, model, prijs) bevatten. Beide partijen moeten ondertekenen en daten. Zorg er ook voor dat de verkoper de achterkant van de titel ondertekent.  15. PAS OP VOOR OPENBARE AANWIJZINGEN.

 
Dit betekent dat zodra u uw aankoop doet, de verkoper is vrijgesteld van verantwoordelijkheid als er iets mis gaat met de fiets van de getgo (dwz nieuwe onderdelen enz.). Het zou allemaal uit je zak komen en dat zou je misschien niet willen.    
 
16. DENK ERAAN DAT JE NIET ALTIJD TESTEN KAN RIJDEN. Wees niet verbaasd als de verkoper je de fiets niet laat testen. Dit is waarschijnlijk om redenen van aansprakelijkheid. Realistisch gezien, zou u niet op de fiets moeten rijden voordat u zich op de juiste wijze hebt geregistreerd en de fiets op uw naam hebt verzekerd, wat betekent dat u van plan bent om hem op een trailer te zetten om mee naar huis te nemen. 
 
17. NEEM HET VOOR EEN TUNE UP. Nadat u de fiets thuis hebt gebracht, is het een goed idee om een ​​afspraak te maken met een professionele monteur voor een volledig antwoord – om ervoor te zorgen dat deze in de best mogelijke staat voor uw veiligheid is.  
 
18. NIET LIGGEN BIJ HET BETALEN VAN DE VERKOOPBELASTING. Serieus, lieg niet over de verkoopprijs van de fiets als het gaat om het betalen van de omzetbelasting. Het is fraude, en als de fiets ooit wordt gestolen of vergaan, kom je op de rekening, dus wees gewoon eerlijk.       
 
Nou, dat dekt vrijwel alles wat je moet weten als je klaar bent om je eerste motorfiets te kopen. Vergeet niet om te vinden wat bij je past, doe je onderzoek, en ga niet te overboord aan de macht! We raden aan om tweedehands voor je eerste fiets te kopen, maar het is uiteindelijk aan jou. Zorg er wel voor dat u uw fiets respecteert, de weg respecteert en geniet van de rit!