De donkere kant van Japan

The Dark Side of Japan heeft een van de meest opwindende nieuwe bewegingen geïnspireerd die nog vele jaren in de motorwereld te zien zijn. Door de rijders van vandaag een uniek rijgevoel te geven dat de fundamentele geest van motorrijden weerspiegelt, versterken de innovatieve Hyper Naked-modellen van Yamaha de tweewielige markt. De Dark Side van Japan werd geboren in 2013 met de eerste MT-09 en evolueert jaar in jaar uit met een complete line-up van de MT-125 naar de packleider MT-10, de kenmerkende donkere, grootstedelijke stijl met een agressieve look doet een beroep op ruiters van alle leeftijden, waar ze ook rijden.

MT-10 Tourer Edition: Journey through the Darkness

Het vlaggenschip MT-10 levert een echt emotioneel rijgevoel – samen met het kenmerkende koppel en een dominante aanwezigheid op straat – heeft Yamaha gevestigd als een van de toonaangevende fabrikanten in de klasse met grote capaciteit.

Met zijn natuurlijke en ontspannen ergonomie met verschillende rijposities, is de MT-10 een veelzijdige roadster die is gebouwd om uit te blinken in uiteenlopende omstandigheden. Gecombineerd met zijn sterke en lineaire koppeloutput, wendbare handling en geavanceerde elektronische besturingstechnologie is deze 1000cc Hyper Naked een ideaal platform dat nu is geëvolueerd dankzij een speciaal pakket accessoires in de nieuwe MT-10 Tourer Edition.

Uitgerust met een speciaal assortiment items dat meer comfort, verbeterde functionaliteit en verbeterde functionaliteit biedt, opent de MT-10 Tourer Edition de donkere kant van Japan voor een nog groter publiek. En een nieuwe reis door de duisternis staat op het punt te beginnen.

MT-10 Tourer Edition – Comfort en functionaliteit toegevoegd

Voor 2017 blijft de niet te stoppen invloed van de Dark Side van Japan groeien met de komst van de nieuwe MT-10 Tourer Edition. Dankzij de hoge scherm- en knokkelbescherming kunt u langer en harder rennen tijdens elke rit – terwijl het ontwerp van de comfortabele stoel extra exclusiviteit biedt aan deze leider in de Hyper Naked-klasse.

Zachte zijkoffers in ABS bieden extra functionaliteit voor deze opmerkelijke alleskunner en een GPS-ondersteuning is ontworpen voor verschillende apparaten, waaronder de TomTom Rider Satnav die als een optionele extra verkrijgbaar is in het Tourer Edition-pakket.

Hoewel alle speciale onderdelen en accessoires op dit nieuwe model beschikbaar zijn voor bestaande MT-10-bezitters, vertegenwoordigt de volledig uitgeruste MT-10 Tourer Edition een aanzienlijke besparing in vergelijking met het afzonderlijk kopen van de items. 

De Yamaha MT 10

Bovendien zijn Yamaha en TomTom samengekomen om de TomTom Rider 410 voor £ 169,99 alleen aan MT-10 Tourer Edition-klanten aan te bieden, wat een besparing oplevert van meer dan £ 170 op de standaardprijs. Met zijn reeks toeraccessoires is deze MT-10 Tourer Edition ontworpen voor die rijders die een veelzijdige en opwindende 1000cc naked bike willen die adrenaline-opgeladen prestaties levert – samen met extra comfort, verbeterde functionaliteit en verbeterde functionaliteit voor langere ritten.

Opwindende prestaties met allround veelzijdigheid

De echte toergerichte uitrusting transformeert de meest opwindende Hyper Naked in een nog veelzijdiger en functioneler motorfiets, geschikt voor langere afstanden op hoge snelheden.

Met zijn vermogen om uit te blinken in alles, van woon-werkverkeer tot sportrijden en weekendtrips tot avonturen op langere afstanden, combineert de MT-10 Tourer Edition opwindende prestaties en veelzijdige veelzijdigheid.

MT-10 Tourer Edition hoogtepunten

* Speciale editie van de toonaangevende MT-10

* Verbeterd comfort en verbeterde functionaliteit

* Spannende Hyper Naked-prestaties

* De meest veelzijdige en opwindende 1000cc naked bike  

* Zachte zijkoffers in ABS

* Hoog sportscherm

* Knuckle guards

* Comfort design stoel

* GPS-ondersteuning

* Optionele TomTom Rider 410 satnav tegen speciale partnerschapsprijs

MT-10-motor

YZF-R1-gebaseerde motor afgestemd op een sterk en lineair koppel

De MT-10-motor is rechtstreeks ontwikkeld uit de nieuwste 998 cc 4-cilinder ‘CP4’-kruisvlakmotor van de YZF-R1, die algemeen wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde en opwindende ontwerpen in zijn klasse.

Om optimaal te voldoen aan de vereisten van de Hyper Naked-klasse, beschikt de motor over een aantal belangrijke technische wijzigingen die zijn ontworpen om een ​​sterker koppel van laag naar gemiddeld toerental te leveren, inclusief speciaal ontworpen aanzuig-, uitlaat- en brandstofsystemen, evenals een geoptimaliseerde crankbalans. Er zijn ook een aantal modelspecifieke instellingen gekozen om het directe en gekoppelde gevoel tussen het gaspedaal en het achterwiel, dat wordt geassocieerd met het ontwerp van het dwarsvlak, te verbeteren.

Yamaha D-MODE, YCC-T Yamaha Chipgestuurde gasklep

Yamaha D-MODE biedt de rijder een keuze uit drie motorloopmodi die zijn ontworpen voor verschillende rijsituaties en omstandigheden. De sleutel tot zijn werking is het geavanceerde elektronische pakket in de YCC-T dat het motorkarakter onmiddellijk kan veranderen door de gasklepopening, het ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume aan te passen.

Traction Control System (TCS) & Quick Shifter System (QSS)

Het Traction Control-systeem stelt de MT-10-rijder in staat grip te houden op verschillende oppervlakken, waardoor de Tourer Edition bij uitstek geschikt is voor langere ritten. De TCS werkt door het controleren van eventuele slip in de achterband en wanneer dit wordt gedetecteerd, regelt de YCC-T automatisch de gasklepopening, de ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume om de tractie van het achterwiel te herstellen voor meer controle.

De MT-10 profiteert ook van een Quick Shifter System (QSS) waarmee de rijder op vol gas schakelende op en neerbewegingen kan uitvoeren, met opmerkelijke staande start en roll-on-versnelling.

Assist en Slipper (A & S) koppeling

De geavanceerde A & S-koppeling van de MT-10 is vergelijkbaar met die van de nieuwe generatie YZF-R1, en het compacte en geavanceerde ontwerp biedt de rijder een aantal voordelen bij het versnellen en vertragen. Samen met het verbeterde comfort en de functionaliteit van het Tourer Edition-pakket, maakt de soepele en lichte A & S-koppeling dit Hyper Naked-model de perfecte keuze voor die renners die veel verkeer op hun dagelijkse woon-werkverkeer ervaren.

Cruise control

De MT-10 Tourer Edition is ontwikkeld voor renners die op zoek zijn naar een krachtige Hyper Naked die is uitgerust voor langere ritten. Cruise control is standaard op de MT-10 en kan worden geactiveerd 4 e , 5 e  en 6 e  versnellingen tussen 30 mph en 110 mph.

MT-10 chassis

Een echte roadster met een natuurlijke rijpositie

Zoals elk model in het bestverkopende Hyper Naked-segment van Yamaha is de MT-10 een speciaal ontworpen roadster die is ontwikkeld om echte veelzijdigheid en een hoog rijcomfort te bieden – in tegenstelling tot de minder veelzijdige naakte modellen van andere fabrikanten die in wezen zijn uitgeklede supersport-fietsen. De verhouding tussen het stuur / de stoel / de voetsteun – samen met de vorm en positie van de tankafdekking – is ontworpen om de rijder in staat te stellen een stevige kniegreep te behouden met een goed onderlichaamcontact tijdens het nemen van bochten en optrekken – terwijl de comfortstoel op de MT zit -10 Tourer Edition heeft een hoger achtergedeelte waardoor passagiers een meer ontspannen rit hebben.

 Lichtgewicht, van R1 afgeleid aluminium Deltabox-frame

Het chassis van de MT-10 is ontwikkeld op basis van het ontwerp van de nieuwe generatie YZF-R1, die algemeen wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde en best-handling supersport-fietsen op de markt.

Terwijl de YZF-R1 een full-on supersport-motor is, is de MT-10 gericht op die rijders die op zoek zijn naar een spannende en veelzijdige performance-fiets die in een hele reeks situaties kan worden gebruikt. Om het allround comfort van de MT te verbeteren in typisch dagelijks gebruik, heeft het Deltabox-frame een herziene sterkte / stijfheidsbalans die uitstekende hanteerbaarheid behaalt, samen met toonaangevende controle over de klas en nauwkeurige feedback.

Korte wielbasis van 1400 mm en herziene chassisgeometrie

De MT-10 loopt met een ultrakorte 1400 mm wielbasis – een volle 35 mm minder dan de naaste concurrent, waardoor het de meest compacte naked bike in zijn klasse is. Gecombineerd met de extra lange YZF-R1-type aluminium opwaartse truss-swingarm en subtiele revisies van de geometrie van het Deltabox-frame, geeft de 1400 mm wielbasis lichte en neutrale rijeigenschappen samen met uitstekende rechtlijnige stabiliteit tijdens acceleratie.

YZF-R1-afgeleide volledig instelbare vering

De volledig instelbare voor- en achtervering is ontwikkeld op basis van de zeer gewaardeerde systemen die worden gebruikt op de nieuwste generatie YZF-R1. Aan de voorkant van de KYB-cilindervork ondersteboven voorzien van 43 mm buizen en 120 mm veerweg. De modelspecifieke instellingen geven een soepel en meegaand gevoel tijdens de eerste slag in situaties met lage belasting, terwijl bij hogere belastingen de voorvorken nauwkeurige feedback geven en voelen van het voorwiel voor een hoge mate van bestuurbaarheid. Aan de achterkant is de MT-10 uitgerust met de R1-type opwaartse truss-achtige swingarm die dicht bij het midden van de machine zwenkt voor uitstekende rechtlijnige stabiliteit. Deze extra lange hightech aluminium swingarm bedient een KYB-achterschokdemper via een monocross-systeem met onderarm,

 320 mm dubbelzijdige schijven met radiale 4-polige remklauwen

De MT-10 is standaard uitgerust met ABS en is uitgerust met dubbele zwevende schijven met een diameter van 320 mm en radiaal gemonteerde vierpotige remklauwen met gesinterde pads.