Ad
Ad
Ad
Motor Merken

Een blik op de nieuwe Yamaha SCR950

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Nieuwe SCR950. Geboren om nieuwe wegen te vinden

Yamaha’s Sport Heritage-modellen hebben echt de verbeeldingskracht getrokken van rijders die karakteristieke motorfietsen waarderen die authentiek erfgoed combineren met moderne technologie en tijdloze stijl.

De nieuwe Yamaha SCR950

Yamaha’s Sport Heritage-modellen hebben echt de verbeeldingskracht getrokken van rijders die karakteristieke motorfietsen waarderen die authentiek erfgoed combineren met moderne technologie en tijdloze stijl.

Elk van deze motorfietsen is ontwikkeld met behulp van onze ‘Faster Sons’-filosofie, waarin we spannende en individueel vormgegeven fietsen ontwikkelen die hulde brengen aan klassieke ontwerpen uit ons verleden en tegelijkertijd moderne prestaties en een moderne rijervaring bieden.

Voor 2017 breidt Yamaha zijn zeer succesvolle segment sporterfgoed uit met de komst van de nieuwe SCR950, een stijlvolle en doelgerichte V-twin die de tijdloze geest van de iconische straatvervormer vastlegt.

Al in de jaren zestig was de straatverslaafde de favoriete fiets voor die rijders die een eenvoudige, stijlvolle en stoere motorfiets wilden die het rond de stad zou kunnen openscheuren en weekendontploffingen naar het platteland zou kunnen verwerken. Deze fietsen belichaamden de vrije en gemakkelijke geest van dat invloedrijke decennium, en hun ziel leeft voort in de nieuwe SCR950.

Aangedreven door een pulserende, hoog koppel krachtige luchtgekoelde V-twin motor die in een buisvormig stalen chassis is gemonteerd, is deze knappe nieuwe Yamaha straatversluier gericht op de huidige generatie fietsers die een echte motorfiets willen die is gebouwd voor plezier.

De nieuwe Yamaha SCR950 combineert een breed, verstevigd stuur, aluminium velgen en spaakwielen, evenals heavy-duty banden en voorvorklaarzen, vintage koel met modern ontwerp en technologie. Een hogere stoel met een plat profiel zorgt voor een verhoogde rijpositie met voldoende ruimte om te bewegen – en er is ook een nieuw, groter 17-inch achterwiel dat bijdraagt ​​aan de hogere rijpositie en meer bodemvrijheid voor een verbeterd bedieningsgevoel.

De Scrambler on tour!

SCR950 Productoverzicht

  • Modieuze nieuwe V-twin urban scrambler
  • Ontwikkeld met behulp van onze ‘Faster Sons’-filosofie
  • Tijdloze stijl met Japanse betrouwbaarheid
  • Hoge en vlakke zitting om een ​​betrokken rijpositie te bereiken
  • Metalen delen om het authentieke karakter te versterken
  • Moderne technologie met hoogstaand vakmanschap
  • Pulserende en karakteristieke V-twin vermogensafgifte
  • Echt erfgoed met hedendaags design
  • Ontworpen om te worden aangepast

Luchtgekoelde, 60 graden V-twin motor

De compacte 60-graden luchtgekoelde V-twin-motor heeft een volledig zwarte afwerking en produceert een pulserende krachtlijn met een krachtig koppel, waardoor de SCR950 een geweldige all-round speler is, die leuk is om te rijden in verschillende situaties.

De iconische V-twin lay-out onderstreept de tijdloze retro looks van de SCR950, en aan de binnenkant profiteert deze motor van de allernieuwste techniek. Uitgerust met lichtgewicht gesmede zuigers, evenals een geoptimaliseerde crankmassa en 4-kleppen koppen met verbrandingskamers met een dak, levert deze compacte krachtbron een koppel van 79,5 Nm (8,1 kgm) bij slechts 3000 tpm. Deze klasse leidende koppeloutput geeft de SCR950 rijder de mogelijkheid om in elke versnelling sterk te versnellen van lage toeren, waardoor deze V-twin straatverslinder een uitstekende prestatie levert in typische stedelijke startomgevingen.

Frame van stalen scrambler

Net als de originele straatverspreiders uit de jaren 60, is de SCR950 uitgerust met een zwart gelakt stalen frame met dubbele wieg dat het authentieke erfgoed van de fiets en de stoere looks onderstreept. Het subframe is ontworpen om plaats te bieden aan de hogere dubbele stoel met een vlak profiel dat een ruime keuze aan rijposities biedt voor alles van stedelijk cruisen tot snelle snelwegbotsingen en weekendweggetjes krabben.

Wrap-around 2-in-1-uitlaat, met naar boven gerichte uitlaatdemper

Het uitlaatsysteem van de SCR950 is voorzien van een 2-in-1 header-buisconstructie die uitmondt in een korte, opgerichte geluiddemper die het scrambler-beeld van de fiets accentueert. Uitgerust met een klein hitteschild en een eindkap, geeft de uitlaatdemper een lef met een lage toon af – en de integrale driewegkatalysator maakt EU4-emissienormen mogelijk.

Scrambler ontwerpfuncties

Bij straatverslappers draait het allemaal om eenvoud, veelzijdigheid en plezier – en het chassis van de SCR950 is ook ontworpen om een ​​comfortabele en aangename rijervaring te bieden. Het brede stuur heeft een gelaste dwarsbalk om het scrambler-thema te onderstrepen, en met een zacht achterovergebogen lay-out geven ze een ontspannen en rechtop zittende positie samen met een hoge mate van bestuurbaarheid.

De brandstofloze tank met druppelvormige druppelvorm getuigt van de hoge bouwkwaliteit van deze modieuze V-twin en biedt met een capaciteit van 13,2 liter een nuttig rijbereik.

Is het geen plaatje?

Aluminium velgen en 17-inch achterwiel

De SCR950 is uitgerust met spaakwielen met aluminium velgen – een must voor elke scrambler – en met hun agressieve blokpatroon zijn de Bridgestone-banden voor zwaar gebruik gebouwd om de straat en het vuil te verwerken. De SCR950 profiteert ook van een groter 17-inch spaaks achterwiel, en dit draagt ​​bij aan het bereiken van de hogere 830 mm zithoogte, terwijl het zorgt voor een verbeterd bedieningsgevoel samen met een grotere bodemvrijheid.

Smooth-action schorsing

Uitgerust met 41 mm buizen, geven de conventionele voorvorken 135 mm pluche ophanging, en ze zijn voorzien van duurzame rubberen beenbeschermers die vuil en stof buiten houden. Aan de achterkant zijn de dubbele achterschokdempers voorzien van transportsystemen voor wagens, terwijl de demping en veerinstellingen door de fabriek zijn ingesteld om een ​​110 mm soepele en stabiele wielbeweging aan de achterkant te bieden.

Andere opvallende kenmerken van deze urban-scrambler met een hoog koppel zijn 298 mm wave-achtige voor- en achterschijven, evenals een ronde LCD-snelheidsmeter met een gerookte lens – en voor nog meer gebruiksgemak is de SCR950 uitgerust met een opbergvak onder de nieuwe platte dubbele stoel.

SCR950-functies

  • Luchtgekoelde, 942c, c 60 graden, V-twin motor
  • Koppel met een toonaangevend koppel: 79,5 Nm (8,1 kg-m) bij 3.000 tpm
  • 5-versnellingsbak met stille, onderhoudsarme riemaandrijving
  • Slank en plat laagprofiel dubbel zitvlak met verhoogde 830 mm zithoogte
  • Spaak 19-inch voorwiel en 17-inch achterwiel
  • 145 mm bodemvrijheid
  • Brede scrambler-stijl stalen stuur met cross brace
  • Aluminium velgen
  • Bridgestone heavy-duty TW101 100 / 90-19 voorband en TW152 140 / 80-17 achterband
  • 298 mm zwevende voorgolfschijf, 298 mm achterdolfschijf
  • Stalen voor- en achterspatborden
  • Zwart gekleurde motor en componenten
  • Flangeless 13,2 liter brandstoftank met klassiek kleurenschema
  • Vintage kentekenplaatstijl zijpanelen
  • Ronde LED-achterlicht
  • Circulaire LCD-snelheidsmeter met gerookte lens
  • Aluminium voetsteunen
  • Schokken van het dubbele achterreservoir met specifieke SCR-instellingen
  • Gladde voorvork van 41 mm met rubberen beenbeschermers
  • 135 mm voorwielophanging, 110 mm veerweg achterwielophanging
  • 2-1 uitlaat met verende uitlaatdemper

Het liefst iedere dag op de motor, naar het werk, naar een feestje of gewoon een blokje om omdat het kan.

Write A Comment